Laman Induk | Hubungi Kami | Carian | Peta Laman | Pautan
Kata Kunci:
 
 
Anda berada di: Homepage > Piagam Pelanggan

1  l   2  l   3  l   4  
 
 
Butiran Pertanyaan/Aduan anda

Bagi menyelesaikan aduan anda, adalah penting bagi anda memberikan sebanyak mungkin maklumat kepada kami.

Apabila anda menghubungi kami, sila sediakan sebanyak mungkin maklumat berikut.

1) Maklumat Akaun Nama anda, nombor sijil atau nombor kenderaan.

2) Butiran Perhubungan Nombor telefon bimbit anda ataupun cara perhubungan lain yang lebih disukai (nombor rumah, nombor telefon bimbit alternatif, e-mel dsb.). Sekiranya anda mahu dihubungi hanya pada waktu tertentu, sila maklumkan kepada kami.

3) Maklumat Aduan Perkara mengenai aduan anda, apa terjadi, bila ia terjadi dan siapa yang terbabit. Sekiranya anda memiliki bukti yang menyokong aduan anda, sila serahkannya kepada kami.

Sebaik sahaja kami menerima maklumat ini, kami boleh menyiasat aduan anda dan mengusahakan resolusinya.

Sekiranya anda rasa bahawa aduan anda tidak diselesaikan dengan adil, kami akan mencadangkan jalan penyelesaian pertikaian alternatif kepada anda.
 
Merekodkan Aduan

Semua aduan yang diterima direkodkan dalam register, dan nombor rujukan diperuntukkan kepada setiap aduan. Fail aduan dibuka bagi pendokumenan rekod dan kerja yang dilakukan pada setiap kes. Selain itu, status dan perkembangan setiap aduan disimpan di dalam sistem agar mudah diawasi, dijejaki, didapatkan semula dan dianalisis.
 
RESPONS SEGERA KEPADA PERTANYAAN

Kami berusaha memberikan respons yang tepat pada waktunya bagi semua interaksi bersama kami.

1. Pelanggan Jumpa Terus • Pelanggan akan dilayani dalam masa 20 minit.

2. Pertanyaan Telefon • Respons kepada pertanyaan respons suara automatik kami adalah
  serta-merta
• Kami berusaha menjawab semua panggilan selewat-lewatnya pada
  deringan ke-3.
3. Pertanyaan melalui e-mel dan
    surat-menyurat
• Resolusi Pertanyaan Ikhlascare (tidak tertakluk bagi cadangan pukal,
   contohnya lebih dari 3 pertanyaan).
• Pertanyaan akan dilayani pada hari yang sama.
• Pertanyaan yang diterima selepas 4.30 petang (Isnin hingga Khamis)
   akan dilayani pada hari bekerja berikutnya.
• Pertanyaan yang diterima selepas 4.00 petang pada hari Jumaat akan
   dilayani pada hari bekerja berikutnya.

  - 95% dalam tempoh 2 hari bekerja (bagi pertanyaan jenis biasa yang berkaitan perkhidmatan sokongan iaitu kes tidak rumit).
  - 100% dalam tempoh 7 hari bekerja (bagi pertanyaan berkaitan pihak luar ataupun melibatkan proses dalaman Masa Pusing Balik (TAT) iaitu pembatalan sijil yang memerlukan 5 hari bekerja untuk cek disediakan dan Penajajaminan Am memerlukan antara 7 hari hingga 30 hari untuk proses bayaran balik diselesaikan.

• Anda akan dikemaskinikan dengan kerap bagi pertanyaan kompleks
   yang memerlukan siasatan mendalam.
 
 
 
 
     

Ahli PIDM

Hakcipta © 2014 Takaful Ikhlas Sdn Bhd
Terma & Syarat Penggunaan | Nota Pengecualian | Dasar Privasi | Piagam Pelanggan WEBSE Design Solution by WEBSE Asia Halal eMarketplace, Halal Trade Portal, halal Business Directory
Anak syarikat milik penuh MNRB Holdings Berhad.